För dig som driver någon form av e-handel

Det är många som driver olika slags e-handel idag. Nätshopping, eller e-handel, ökade lavinartat i och med Covid-19 epidemin och det är många som dragit nytta av den situationen. Både för e-handlare och kunder så har denna utveckling varit gynnsam.

Det är till exempel oftast billigare att handla på nätet än i vanliga fysiska affärer. Dessutom får du oftast dina köp levererade direkt hem vilket underlättar.

Nu är det ju inte bara fysiska produkter som e-handlas utan även digitala tjänster som film- och streamingtjänster exempelvis.

A och O vid e-handel

Eftersom det finns otaliga företag som driver e-handel så är marknadsföring det första du bör tänka på som e-handlare. Marknaden är så otroligt stor att det är lätt att försvinna i myllret. Du måste se till så att dina potentiella kunder kan hitta dig.

Bra SEO är till exempel ett verktyg du kan använda för att säkerställa att du syns. Ju bättre din SEO är desto högre hamnar du i Googles rankning. Men annonsering är minst lika viktigt och ett mer direkt sätt att få kundernas uppmärksamhet. Facebook är till exempel en ideal marknad för siktad annonsering. Läs mer här om hur du kan få hjälp att växa ditt företag.